Štěpán Mareš poblahopřál vítězům. Nové možnosti prezentace obrazů?

Dne 14. 2. 2012 proběhla v rámci valentýnských oslav velká reklamní akce agentury D.A.N. Production v obchodním domě ARKÁDY. Byla postavena sádrokartonová stěna, tzv. „Stěna lásky“, na kterou mohla veřejnost psát své valentýnské vzkazy a zároveň na ni byly instalovány obrazy studentů malby.

4. ročník oboru Užitá malba pod vedením ak. mal. Aleny Novotné namaloval jako klauzurní úkol 10 panelů o velikosti 150 cm x 150 cm, z nichž bylo vybráno 8 desek k vystavení a 3. ročník malby za odborného diskurzu ak. mal. Miluše Poupětové namaloval v průběhu ledna 2012 taktéž 10 desek o velikosti 1 m x 1 m, z nichž 8 našlo své místo taktéž na reklamní stěně. Ze všech zmíněných obrazů vybírala veřejnost i odborná porota a Štěpán Mareš, známý kreslíř časopisu Reflex, vyhlásil vítěze celé akce, pojaté jako soutěž mezi mladými umělci. Zároveň se studentům přiznal, že sám také maluje a ocenil jejich výtvarné snažení.

Jako první se umístil obraz „Hlavičky“, studentky 3. ročníku malby Anny Martínkové, na druhém místě je „Nesmírná“ od Antonína Sondeje, 3. Bm a na třetím míso byla vybrána „Láska pro chudé“ studentky Štěpánky Tomanové, taktéž ze 3. Bm. Cenu veřejnosti získala „Něha“ od studentky 4. ročníku malby, Denisy Jurčové.

Obrazy budou k vidění do 23. 2. 2012 ve zmíněném nákupním centru Arkády. Zakázka pro veřejný prostor s tematickým zadáním byla pro studenty výzvou i náročným řešením zároveň. Současně je pro nás přínosným objevení této nové prezentace obrazů, protože v galerii umění shlédnou výstavu desítky návštěvníků, ale v galerii obchodní to jsou tisíce. Nechť jsou pro kolemjdoucí též přínosem a radostným objevem!